Kontsulta

Kontsulta erraza

Zerbitzuak


Azken aldizkaria RSS

Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkaria

221. zk., 2014ko azaroaren 19a, asteazkena

N.º 221, miércoles 19 de noviembre de 2014


Hemen ikusgai dauden gainerako formatuen edukia PDF dokumentu elektroniko ofizial eta jatorrizkoa eraldatuz lortu da


El contenido de los otros formatos que aquí se muestran, se ha obtenido mediante una transformación del documento electrónico PDF oficial y auténtico

XEDAPEN OROKORRAK

DISPOSICIONES GENERALES

LEHENDAKARITZA
LEHENDAKARITZA
4959
4959

3/2014 LEGEA, azaroaren 13koa, 2014-2017 Euskal Estatistika Planari buruzkoa.

LEY 3/2014, de 13 de noviembre, del Plan Vasco de Estadística 2014-2017.

Eusko Legebiltzarrak azaroaren 13ko 3/2104 Legea, 2014-2017 Euskal Estatistika Planari buruzkoa onartu duela jakinarazten zaie Euskadiko herritar guztiei

Se hace saber a todos los ciudadanos y ciudadanas de Euskadi que el Parlamento Vasco ha aprobado la Ley 3/2014, de 13 de noviembre, del Plan Vasco de Estadística 2014-2017.

ZIOEN AZALPENA
EXPOSICIÓN DE MOTIVOS

Euskal Herriko Estatutuaren 10. artikuluko 37. zenbakiaren arabera, «Euskal Autonomia Erkidegoak eskumen esklusiboa du honako arloetan: (...) 37. Euskal Autonomia Erkidegoko estatistika bere helburu eta eskumenetarako».

El Estatuto de Autonomía del País Vasco dispone en su artículo 10.37 que «La Comunidad Autónoma del País Vasco tiene competencia exclusiva en las siguientes materias: (...) 37. Estadística del País Vasco para sus propios fines y competencias».

Artikulu hori aplikatuz, Eusko Legebiltzarrak Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legea onetsi zuen. Lege horren bidez, Euskal Autonomia Erkidegoko estatistika-jarduera arautu zen, jarduera horretan jardungo zuen erakundea eratu zen eta lurralde historikoetako eta EAEn dauden beste erakunde publiko batzuetako estatistikak arautu zituen. Lege hori, beraz, ezinbesteko abiapuntua izan da.

En aplicación de dicho artículo, el Parlamento Vasco aprobó la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, en la que se regula la actividad estadística de la Comunidad Autónoma, además de crear la organización dedicada al desenvolvimiento referente a dicha actividad y regular las estadísticas de los territorios históricos y otros entes públicos comprendidos en el ámbito territorial de la Comunidad Autónoma. Esta ley es, por lo tanto, el necesario e insoslayable punto de partida.

Dena den, estatistika-jardueraren erregulazioa ez da arau horretara mugatzen, estatistika-jarduera Euskal Estatistika Planak antolatuko duela aurreikusi baita. Plana indarrean dagoen bitartean, estatistikak eta horiei lotutako bestelako jarduerak arautuko dira, baina horretarako lege bidez onetsi behar da plana. Jarduera-esparruaren goren puntua da plana, eta urteroko estatistika-programek garatuko dute.

No obstante, la regulación de la actividad estadística no se agota en esta norma, pues se prevé que el instrumento ordenador de dicha actividad sea el Plan Vasco de Estadística, que contendrá las estadísticas y otras actividades de esta naturaleza a realizar durante el periodo de su vigencia y que se deberá aprobar mediante ley. Dicho plan viene a constituir el vértice superior del marco de actuación, que se verá desarrollado, a su vez, por los programas estadísticos anuales.

Aurreko planak, 1989-1992, 1993-1996, 1997-2000, 2001-2004, 2005-2008 eta 2010-2012 aldietakoak, urteko estatistika-egitarauen bidez garatu ziren eta aldi bakoitzean zein estatistika egingo zen, nork egingo zituen eta zein baldintza tekniko emango ziren zehaztu zuten. Plan hauetako azkenaren indarraldia bukatu denez, Eusko Legebiltzarrak berri bat onetsi behar du.

Los seis anteriores planes, 1989-1992, 1993-1996, 1997-2000, 2001-2004, 2005-2008 y 2010-2012, desarrollados, a su vez, por programas estadísticos anuales, han determinado las estadísticas a realizar en cada periodo, por quién se iban a llevar a cabo y en qué condiciones técnicas. El último de estos planes ha agotado su vigencia, por lo que procede que el Parlamento Vasco apruebe uno nuevo.

Hori dela bide, lege honen bidez, 2014-2017 Euskal Estatistika Plana onesten da. Lau urte horietan zehar Euskal Autonomia Erkidegoko estatistika-antolamenduak egingo dituen estatistikak eta antzeko jarduerak ezartzen dira planean.

De acuerdo con estas premisas, mediante la presente ley se procede a aprobar el Plan Vasco de Estadística 2014-2017, que contiene las estadísticas y otras actividades de esta naturaleza a realizar en el cuatrienio por la organización estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

Ondorioz, legearen artikuluetan, erakundearen zereginak (eremu materiala) eta epeak (denbora eremua) zehazten dira.

En consecuencia, en el articulado de la ley se encuentra la definición de las coordenadas material y temporal que la sitúan y encuadran.

Legearen 1. artikuluan zehazten da haren eremu materiala; hain zuzen, testu artikulatuaren eranskinean, egin behar dituen estatistika eta antzeko jarduerak zehazten dira. Eranskina, gainera, arau balio berarekin sartzen da legean.

El ámbito material de la ley, delimitado en su artículo 1, consiste en la realización de las estadísticas y otras actuaciones de esta naturaleza relacionadas en el anexo al texto articulado, el cual se integra en la ley con el mismo valor normativo que ésta.

Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen 6.2 artikuluan ezarri da plana indarrean dagoen bitartean estatistikak eta horiei lotutako bestelako jarduerak jasoko direla. Baina 2014-2017 Euskal Estatistika Planak, egiteko horiek aipatzeaz gainera, eragiketa bakoitzaren ezaugarri nagusiak ere azaltzen ditu, hobeto defini daitezen horien ezaugarriak eman behar direla uste delako. Horrekin ez da, ordea, urteko estatistika-egitarauen eraginkortasuna ukitzen, hauetan eragiketa bakoitzerako behar diren zehaztapenak ematen baitira. Gainera, Emakumeen eta Gizonen arteko Berdintasunari buruzko otsailaren 18ko 4/2005 Legearen 16. artikuluan ezarri bezala, estatistikak eta azterlanak egokitu behar dira, eta horretarako, Euskal Autonomia Erkidegoko estatistika-antolamenduak sistematikoki sexuaren aldagaia sartuko du Euskal Estatistika Planaren barruan egiten diren estatistika-eragiketetan. Ildo honetan, eta ikuspegi horren garrantzian sakonduz, Jaurlaritzaren borondatea eta konpromisoa da ezen Estatistikari buruzko 4/1986 Legearen 39.3 artikuluaren arabera Eusko Jaurlaritzak Euskal Estatistika Kontseiluan izendatu ditzakeen pertsona kopuruaren barruan egon dadila, modu sistematikoan, Emakunde erakunde autonomoaren ordezkari bat.

El artículo 6.2 de la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, dispone que el plan contendrá las estadísticas y otras actividades de esta naturaleza en el periodo de su vigencia. Este Plan Vasco de Estadística 2014-2017 va más allá de esta escueta referencia e indica las principales características de cada una de las operaciones, por considerar su inclusión conveniente para una definición más completa de las mismas, pero sin que ello anule la operatividad de los programas estadísticos anuales, en el seno de los cuales se realizarán las necesarias concreciones a cada operación. Además, tal y como prescribe el artículo 16 de la Ley 4/2005, de 18 de febrero, de Igualdad de Mujeres y Hombres, cuando se refiere a la adecuación de las estadísticas y los estudios, la organización estadística vasca incluirá sistemáticamente la variable sexo en las operaciones estadísticas que se lleven a cabo dentro del Plan Vasco de Estadística. En este mismo sentido, y ahondando en la importancia de esta perspectiva, es voluntad y compromiso del Ejecutivo que entre el número de personas que, conforme al artículo 39.3 de la Ley 4/1986, de Estadística, puede nombrar el Gobierno Vasco en el Consejo Vasco de Estadística figure, de manera sistemática, una representante del organismo autónomo Emakunde.

Eranskinean, beraz, eragiketak banan-banan aipatzeaz gainera, bakoitzaren ezaugarriak ere azaltzen dira. Hona hemen eragiketen ezaugarriak:

Por ello, el anexo no sólo se ciñe a enumerar las operaciones, sino que expone, para cada una de ellas, las siguientes características:

a) Helburu orokorrak, urteko estatistika-egitarauetan garatzen direnak.

a) Los objetivos generales, que alcanzan su desarrollo en los programas estadísticos anuales.

b) Erakunde arduraduna. Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen II. tituluko III. kapituluan aipatutako eskumena dauka. Eskumen hori legearen 35. artikuluan zehaztutako Euskal Autonomia Erkidegoko estatistika-antolamenduaren esparruko organo eta erakundeei ematen zaie soilik.

b) El organismo responsable, con incidencia en la competencia a que se refiere el Capítulo III del Título II de la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, que únicamente se atribuye en el marco de los órganos y entes de la organización estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi previstos en el artículo 35 de la propia ley.

c) Beste erakunde parte-hartzaile batzuk. Partaide gisa aritzeko aukera dute, bai eragiketa osoan zehar, bai eragiketaren faseren batean.

c) Otros organismos intervinientes, teniendo en cuenta que existe la posibilidad de coparticipación bien a lo largo de toda una operación, bien mediante la participación en algunas de las fases de que consta.

d) Gai-arloa. Ikerketarekin lotutako jardueraren esparru generikoa mugatzea da helburua.

d) Área temática. Se trata de delimitar el campo genérico de actividad sobre el que recae la investigación.

e) Egoera. Estatistika-eragiketari lehenagotik ekin zaion ikusi beharra dago, hurrenez hurren gauzatu den edo honakoa bere lehendabiziko esperientzia den kontuan hartuta.

e) La situación. Se trata de saber si la operación estadística está abordada, bien porque se ha venido realizando sucesivamente o está en su primera experiencia.

f) Emaitzak zenbatero hedatuko diren. Emaitzak zenbatero izango dituzten jakinarazten zaie herritarrei, lana egiteko maiztasuna alde batera utzita. Informazioa behin eta berriz bilduta edo datuak behin eta berriz landuta lortutako emaitzak izan daitezke.

f) Periodicidad de la difusión de los resultados. Se trata de informar a la ciudadanía sobre la frecuencia con que se va a disponer de los resultados, con independencia de la periodicidad con que se trabaja, bien en forma de sucesivas recogidas de información o en el sucesivo tratamiento de datos.

g) Eragiketa-mota. Estatistika zein motatakoa den azaldu nahi da, batez ere informazio-bilketarik ote dakarren berekin (direktorioa, zentsua, laginketa bidezko inkesta), edo abiapuntu izan diren informazioei bestelako xehetasunik gehitzen zaien (bilketa, sintesia), edo tresna osagarriren bat ote den eta azken horrek normalizazioa, metodologia hobetzea edo estatistika garatzea ote dakarren.

g) Clase de operación. Se intenta, con este extremo, informar sobre la naturaleza de las estadísticas, particularmente si lleva implícita una recogida expresa de información (directorio, censo, encuesta por muestreo), o si se trata de añadir valor a otras informaciones existentes de las que se parte (recopilación, síntesis), o si se trata de un instrumento auxiliar que suponga normalización, mejoras metodológicas o desarrollo estadístico.

Bestalde, 4. artikuluan ezarri da erakundeek, pertsona fisikoek eta pertsona juridikoek ezinbestean eman behar dutela plan honetan arautzen diren estatistikak gauzatzeko behar den informazioa.

El artículo 4 establece la obligación de las diversas entidades, personas físicas y personas jurídicas, de suministrar la información requerida para la elaboración de las estadísticas reguladas en este plan.

Bestalde, ezin da ahaztu Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legeak estatistiken ekoizpena Administrazioko datuen bidez egitearen alde egiten duela; Herri Administrazioan erabiltzen diren prozedurak berritzeko egindako ahaleginak ahalik eta errentagarrien bihurtu nahi ditu, kudeaketa eta estatistika xedeetarako aldi berean erabil daitezen, eta, horrela, ahal den neurrian, herritarrei informazioa bi aldiz ez eskatzeko.

Por otra parte, no puede olvidarse que la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, propugna la producción de estadísticas a través de datos administrativos, a fin de rentabilizar al máximo los esfuerzos que realice la Administración pública para innovar sus procedimientos, de forma que sirvan al mismo tiempo a los fines de gestión y también a los fines estadísticos, y se evite así en lo posible toda duplicidad de petición de información a la ciudadanía.

Amaitzeko, lege honetako azken xedapenetan planaren oinarrizko eremuetatik bigarrena jorratzen da: denbora eremua. Planaren indarraldia 2017ko abenduaren 31n amaituko dela ezartzen da, hau da, aurrekontuen ekitaldiak amaitzen direnean; baina, planaren indarraldia amaitzen denerako besterik onetsi ez bada, indarraldia luzatu ahal izango da.

Por último, las disposiciones finales de la ley se dedican a la segunda de las coordenadas fundamentales del plan, la de orden temporal, y se establece como término de expiración de su vigencia el 31 de diciembre de 2017, de forma consecuente con la expiración de los ejercicios presupuestarios, así como la eventual prórroga del plan para el supuesto de que no se apruebe uno nuevo a la expiración del presente.

1. artikulua.– Onespena eta edukia.

Artículo 1.– Aprobación y contenido.

1.– 2014-2017 Euskal Estatistika Plana onesten da.

1.– Se aprueba el Plan Vasco de Estadística 2014-2017.

2.– Euskal Autonomia Erkidegoko estatistika-jarduera 2014-2017 aldirako arautzen duen tresna da plan hori; hala ere, behar izanez gero haren iraupena luzatu egingo da.

2.– Dicho plan es el instrumento ordenador de la actividad estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi durante el periodo 2014-2017, sin perjuicio de su eventual prórroga.

3.– Lege honetako eranskinean zehazten diren estatistikak eta antzeko jarduerak burutu beharra jasotzen du planak.

3.– El plan tiene como contenido la realización de las estadísticas y otras actuaciones de esta naturaleza incluidas en el anexo de la presente Ley.

2. artikulua.– Urteko estatistika-egitarauak.

Artículo 2.– Programas anuales de estadística.

1.– 2014-2017 Euskal Estatistika Plan hau urteko estatistika-egitarauen bidez garatu eta burutuko da.

1.– El desarrollo y ejecución de este Plan Vasco de Estadística 2014-2017 se realizará a través de programas estadísticos anuales.

2.– Urteko estatistika-egitarauetan zehaztu eta definituko dira estatistika-eragiketa horiek gauzatzeko ezaugarriak, betiere aurrekontuko zuzkiduren barruan.

2.– Los programas estadísticos anuales determinarán y definirán las características constitutivas de dichas operaciones estadísticas, en el marco de las dotaciones presupuestarias.

3.– Salbuespen gisa, urteko estatistika-egitarauek plan honetako eranskinean jasotako ezaugarrietako bat aldatu ahal izango dute; horretarako, alabaina, lehenbizi Euskal Estatistika Batzordeak aldeko txostena egin beharko du. Aldaketa egiteko arrazoiak eman beharko dira. Hori gorabehera, inoiz ez dira aldatuko eragiketaren izaera eta helburuak.

3.– Los programas estadísticos anuales podrán modificar, excepcionalmente, alguna de las características previstas en el anexo a este plan, previo informe favorable de la Comisión Vasca de Estadística. Dicha modificación habrá de ser motivada, y no podrá afectar ni a la naturaleza ni a los objetivos de la operación.

3. artikulua.– Estatistika-jardunaren araubide juridikoa.

Artículo 3.– Régimen jurídico de la actuación estadística.

1.– Planaren ondoriozko estatistika-jardunean Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen 2. artikulua eta ari garen lege hauxe aplikatuko dira.

1.– La actuación estadística derivada del plan se regirá por la normativa prevista en el artículo 2 de la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, y por la presente Ley.

2.– Plana garatze eta egikaritze aldera onartzen diren urteko estatistika-egitarauak sartuko dira Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen 2. artikuluaren 1. paragrafoan ezarritako arauzko xedapenetan.

2.– Los programas estadísticos anuales que se aprueben en desarrollo y ejecución del plan formarán parte de las disposiciones reglamentarias a que se refiere el párrafo 1 del artículo 2 de la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

3.– Nolanahi ere, Euskal Autonomia Erkidegoko estatistika-jardunean kontuan izan beharko dira Estatistika Europarren Praktika Onen printzipioak, zeinak aurreikusita baitaude Batasuneko estatu kideetako agintaritzen independietzia, integritate eta erantzukizunari buruz Batzordeak Europako Parlamentuari eta Kontseilu Europarrari helarazitako Komunikazioan, bai eta estatu kideetako eta Batasuneko agintaritzen independentzia, integritate eta erantzukizunari buruz Batzordeak egindako Gomendioan (COM 2005, 217 azkena, 2005eko maiatzaren 25ekoa).

3.– En todo caso, la actividad estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi deberá tener en cuenta los principios del Código de Buenas Prácticas de las Estadísticas Europeas previstas en la Comunicación de la Comisión al Parlamento Europeo y al Consejo relativa a la independencia, la integridad y la responsabilidad de las autoridades de los estados miembros de la Comunidad, y en la Recomendación de la Comisión relativa a la independencia, la integridad y la responsabilidad de las autoridades de los estados miembros y de la Comunidad (COM 2005, 217 final, de 25 de mayo de 2005).

4.– Aurreko artikuluan xedatutakoaren arabera egindako estatistika ofizialei eta Jaurlaritzako sailen estatistika-organoek egindako estatistikei dagozkien emaitzak beti publikoak izango dira eta formatu berrerabilgarrian argitaratu beharko dira. Interesatu orok eskatu eta erabili ahal izango ditu estatistika horien datuak.

4.– Los resultados correspondientes a las estadísticas oficiales conforme a lo dispuesto en el artículo anterior y a las estadísticas elaboradas por los órganos estadísticos de los diferentes departamentos del Gobierno serán siempre públicos y deberán ser publicados en formato reutilizable. Cualquier interesado podrá solicitar y utilizar sus datos.

4. artikulua.– Nahitaez erantzun beharra.

Artículo 4.– Obligatoriedad de respuesta.

1.– 2014-2017 Euskal Estatistika Planean jasotzen diren estatistikak nahitaez bete behar dira.

1.– Las estadísticas contenidas en este Plan Vasco de Estadística 2014-2017 son de cumplimentación obligatoria.

2.– Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen 10.2 artikuluan ezartzen diren pertsonek eta erakundeek eman beharreko datuen artean sartuko dira etniari, osasunari eta bizitza sexualari lotutako datu pertsonalak.

2.– Entre los datos que deben suministrar las personas y entidades a que se refiere el artículo 10.2 de la Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi, se incluirán los datos de carácter personal que hagan referencia al origen étnico, a la salud y a la vida sexual.

3.– Ukitutako pertsonak berariaz eta idatziz baimenduta soilik erabili ahal izango dira ideologia, afiliazio sindikala, erlijioa eta sinesteak agertzen dituzten izaera pertsonaleko datu pertsonalak, bai eta pertsonaren eta familiaren intimitatea ukitu dezaketen zirkunstantziak, arau bidez ezartzen direnak.

3.– Solo con el consentimiento expreso y por escrito de la persona afectada podrán ser objeto de tratamiento los datos de carácter personal que revelen la ideología, afiliación sindical, religión y creencias, y cuantas circunstancias normativamente se establezcan que puedan afectar a la intimidad personal o familiar.

4.– Baimena ematen zaie informatzaile izaera daukaten entitate publiko edo pribatuei, kasuan kasuko eragiketa estatistikoaren erregulazioan ezarritakoaren arabera, eragiketa estatistikoaren erakunde jasotzaileei lagatzeko, interesatuen baimenik gabe, beraiei buruz dauzkaten izaera pertsonaleko datuak.

4.– Se autoriza a las entidades públicas o privadas que tengan la consideración de informantes, de conformidad con lo establecido en la regulación de la correspondiente operación estadística, a ceder a los organismos receptores de la operación estadística, sin el consentimiento de los interesados, los datos de carácter personal de que dispongan sobre los mismos.

5.– Dena den, estatistika antolakundeari emandako datuak sekretu estatistikoaren eraginean egongo dira, Euskal Autonomia Erkidegoko Estatistikari buruzko apirilaren 23ko 4/1986 Legearen 19tik 23ra arteko artikuluetan ezarritakoa betez.

5.– En todo caso, los datos suministrados a la organización estadística quedan sometidos al régimen de secreto estadístico a que se refieren los artículos 19 a 23 de la citada Ley 4/1986, de 23 de abril, de Estadística de la Comunidad Autónoma de Euskadi.

AZKEN XEDAPENETATIK LEHENENGOA.– Planaren indarraldia.
DISPOSICIÓN FINAL PRIMERA.– Vigencia del plan.

2014-2017 Euskal Estatistika Plana indarrean jartzen denetik 2017ko abenduaren 31ra arte egongo da indarrean.

La vigencia del Plan Vasco de Estadística 2014-2017 se extenderá al periodo comprendido entre su entrada en vigor y el 31 de diciembre de 2017.

AZKEN XEDAPENETATIK BIGARRENA.– Luzapena.
DISPOSICIÓN FINAL SEGUNDA.– Prórroga.

Planaren indarraldia amaitzen denerako beste Euskal Estatistika Planik onetsi ez bada, automatikoki luzatu egingo da, harik eta Ppan berriren bat indarrean jarri arte. Alabaina, ez dira sartuko aurrez ezarritako epeak edo aldiak direla medio kanpoan geratzen diren estatistika-jardunak.

En el caso de no haberse aprobado un nuevo Plan Vasco de Estadística al vencimiento del presente, éste quedará automáticamente prorrogado hasta la entrada en vigor de un nuevo plan, excepto en lo relativo a aquellas actuaciones estadísticas que hayan de excluirse en virtud de plazos o periodos establecidos.

AZKEN XEDAPENETATIK HIRUGARRENA.– Indarrean jartzea.
DISPOSICIÓN FINAL TERCERA.– Entrada en vigor.

Lege hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta biharamunean jarriko da indarrean.

La presente Ley entrará en vigor el día siguiente al de su publicación en el Boletín Oficial del País Vasco.

Beraz, Lege honi men egiteko eta men eginarazteko agintzen diet, norbanako zein agintari direla, Euskadiko herritar guztiei.

Por consiguiente, ordeno a todos los ciudadanos y ciudadanas de Euskadi, particulares y autoridades, que la guarden y hagan guardar.

Vitoria-Gasteiz, 2014ko azaroaren 14a.

Lehendakaria,

IÑIGO URKULLU RENTERIA.

Vitoria-Gasteiz, a 14 de noviembre de 2014.

El Lehendakari,

IÑIGO URKULLU RENTERIA.

(Ikus .PDF)
(Véase el .PDF)

Azterketa dokumentala


Análisis documental